CUM SĂ VĂ VNDEŢI ÎN 30 DE SECUNDE

 

Durează doar 30 de secunde pentru ca un recrutor să-şi formeze o opinie fermă și definitivă cu privire la un candidat în timpul unui interviu de angajare. Urmând această logică, avem o singură șansă de a face o impresie bună. Cum puteţi face acest lucru?

Prezentarea antreprenorului

Antreprenorii au la dispoziţie în general doar câteva minute pentru a-i convinge pe investitori și a-i face să-și dorească să le studieze şi să investească în proiectul lor. Prin urmare, mesajul lor trebuie să fie clar, concis și ușor de înțeles de către toți. Antreprenorul trebuie să fie în măsură să spună de ce are nevoie produsul sau serviciul său și cum diferă proiectul său, fără a intra în detalii. Are foarte puțin timp la dispoziţie să-și arate motivația, entuziasmul și credibilitatea pentru a conduce acest proiect.

Interviul pentru angajare funcționează exact la fel: veți avea puțin timp să convingeți. Prezentarea dvs. ar trebui să capteze atenția interlocutorului și să reflecte proiectul dvs. profesional. Cu toate acestea, nu spuneți doar că sunteți potrivit pentru locul de muncă respectiv. Încercați să găsiți acel mic plus care vă va diferenţia de ceilalţi candidaţi: dacă aveți o abilitate/competenţă specifică sau ați avut o anumită experiență (un an în străinătate, de exemplu), acum este momentul să le prezentați. Iată un exemplu de prezentare: „Eu sunt Andrei Dufour. Am absolvit un Master în comunicare digitală. Am urmat un program de studiu de un an într-o agenție de comunicare digitală și e-marketing. Sunt pasionat de web și comunicare și am o înclinaţie spre domeniul comercial, ceea ce mă defineşte ca fiind un profil hibrid, capabil să pun la punct o strategie digitală, dar și să cunosc nevoile și așteptările unui client. "

Repetați prezentarea cât mai mult posibil și testați-o cu cei din jur. Țineţi cont de sfaturile lor și îmbunătățiţi-vă prezentarea.

Importanța limbajului non-verbal

Poziţia şi mişcările corpului sau limbajul non-verbal sunt esenţiale în timpul unui interviu de angajare, deoarece vă permite să judecați în mod obiectiv abilitățile sociale (încrederea în sine, gestionarea emoțiilor dvs. etc.). Recrutorul va fi atent la gesturile, atitudinea și aspectul dvs. Aveți grijă de prezentarea dvs., adoptați o poziție în care vă simțiți confortabil, ridicați-vă drept și mențineți contactul vizual cu interlocutorul.

Încearcaţi să adoptaţi o atitudine asertivă cu câteva minute înainte de interviu pentru a vă simți mai în control.

Prezentați-vă abilitățile și succesele profesionale

Prezentarea nu este un monolog. Dimpotrivă, concluzia sa inițiază dialogul. După prima parte introductivă, nu uitați să vorbiți despre abilitățile și succesele profesionale. Acestea reprezintă o valoare adăugată pentru poziția la care aspiraţi și vă permit să vă evidențiați calitățile personale, faimoasele „soft skills”. Descrieți în ce context ați reușit să obțineți aceste succese, ce sarcini ați avut, ce acțiuni v-au permis să le realizați și care a fost rezultatul.

Pregătiţi-vă pentru posibile întrebări

Anticipați întrebările intervievatorului. Deși este imposibil să preziceţi exact ce întrebări vi se vor pune în timpul interviului, unele sunt frecvent întâlnite. Acesta este cazul întrebărilor despre personalitate și experiență profesională: „Spune-mi despre tine”, „De ce ai aplicat pentru acest post și în această companie?” ", " Care sunt aşteptările salariele ? sau„ Ce ați pune în aplicare atunci când ajungeți la această poziție? ".

Pregătiţi-vă, de asemenea, pentru câteva întrebări adiţionale. Aceste întrebări nu sunt menite să vă facă să vă simțiți inconfortabil în timpul interviului, ci să încercați să vă împingeți limitele pentru ca recrutorul să înţeleagă mai bine aspectele cheie legate de dvs.

Alte recomandări

• Mesajul trebuie să fie clar și ușor de înțeles de către interlocutorul dvs. Evitați termenii, acronimele și abrevierile tehnice.

• Structurați-vă prezentarea astfel încât să simțiți că spuneți o poveste.

• Repetați prezentarea cât mai mult posibil: verificați dacă nu este prea lungă și memorați-o. Cu toate acestea, aveți grijă să nu o recitați.

• Încercați să utilizaţi şi imagistica pentru a transforma cuvintele în exemple, imagini, figuri.

• Rămâneţi onest. Autenticitatea este cheia unui interviu de succes.