DOCUMENTAREA DESPRE ANGAJATORI

 

Vă aflați printre cei norocoși. Ați fost selectat pentru un interviu din cadrul unui program de carieră rapid cu un angajator bine cunoscut. Dar totodată, știți că, în fiecare an, zeci de candidați sunt aleși să participe la un interviu, din care doar câțiva sunt acceptați. Cum vă asigurați că vă veți afla printre ei?

 

De ce ne documentăm?

Poate că sunteți în căutarea unui nou loc de muncă sau pe cale de a începe o schimbare de carieră. Sau poate aveți un interviu pentru primul loc de muncă. Indiferent de scenariu, găsirea informațiilor despre noul dvs. angajator este vitală în timpul căutării dvs. de locuri de muncă și pentru pregătirea pentru interviu.

 

Succesul unui interviu depinde de mulți factori, cum ar fi experiența anterioară, caracterul, aptitudinile și abilitățile. Cu toate acestea, una dintre cele mai frecvente greșeli pe care le fac oamenii înainte de interviu și, de asemenea, în timpul căutării în sine, este de a efectua cercetări insuficiente cu privire la potențialii angajatori.

 

Pregătirea este ingredientul esențial pentru succes. Cunoașterea beneficiilor și a dezavantajelor angajatorului vă poate ajuta să aflați mai multe despre o organizație și despre locul dvs. potențial în cadrul ei și vă oferă oportunitatea de a pune întrebări în timpul interviului. Fără îndoială, cercetarea dvs. va arăta și va impresiona intervievatorul. Pregătirea este cheia și precum spunea o veche zicală: ”dacă dai greș cu pregătirea, atunci pregăteşte-te să dai greș”.

 

Căutarea locurilor de muncă

În timpul căutării dvs. de locuri de muncă, informațiile pe care le aflați despre angajatori vă vor permite să formulați opinii cu privire la tipul de companie pentru care doriți să lucrați. De asemenea, vă va ajuta să selectați și să eliminați anumite organizații sau medii care nu se încadrează în planul dorit de carieră.

Folosind resursele disponibile, puteți obține o mai bună înțelegere a potențialului carierei cu un anumit angajator. De exemplu, informațiile importante despre un angajator includ tipurile de activități desfășurate, locurile de muncă existente în cadrul acestuia și stabilitatea financiară a companiei.

 

O modalitate structurată de abordare a documentării dvs. este de a:

Selecta industriile care vă satisfac nevoile

Identifica angajatorii în cadrul domeniilor vizate

Căuta informațiile și a afla cui să vă adresaț

 

Pregătirea pentru interviu

Înainte de a vă întâlni potențialul angajator, va trebui să știți următoarele: cu ce se ocupă compania și cum funcționează. Situația financiară a companiei: dacă se extind sau fac restructurări. Cine sunt principalii lor concurenți și ce abilități caută, precum și educația și experiența anterioară. Ce le puteți oferi?

Având o idee de ansamblu asupra organizației vă va spori încrederea în timpul primului interviu, astfel încât să puteți pune întrebări relevante. De exemplu, dacă urmați o funcție de marketing în cadrul unei agenții de marketing direct, ați putea spune "Înțeleg din raportul dvs. anual că: ați decis să cheltuiți un anumit procentaj pentru publicitate. Cât de mult este alocat pentru cheltuielile de marketing direct?'

 

Mai degrabă decât să întrebați câți angajați sunt în companie, pe care ați fi putut-o fi aflat, întrebarea de mai sus presupune că ați luat timp și efort pentru a vă pregăti pentru interviu. Intervievatorul va lua acest lucru ca un semn că sunteți serios cu privire la companie, la serviciu și la viitoarea dvs. carieră.

 

Luați inițiativă

Luarea inițiativei este întotdeauna o variantă bună. Utilizați câteva tactici inteligente pentru a afla informațiile de care aveți nevoie. De exemplu, în timpul căutării dvs. de locuri de muncă efectuați un apel speculativ către un angajator pentru a afla numele și postul persoanei de contact căreia doriți să-i trimiteți CV-ul. Cine știe unde vă poate duce apelul? Aflați informații despre companie mergând la recepție în timpul prânzului pentru a solicita un raport anual sau o broșură. Sau, dacă nu doriți să vă dezvăluiți identitatea, cereți unui prieten să meargă în locul dvs. sau să efectueze un apel telefonic.

Apelați la persoane de contact din cercul de cunoștințe și cereți altor profesioniști din domeniu să vă ofere informații despre organizațiile de interes. O altă sursă utilă sunt informațiile de la concurență, deoarece oferă adesea o perspectivă asupra organizației alese, permițându-vă să identificați diferențele dintre cele două companii și punctele lor unice de vânzare.

 

Poate fi util să cumpărați ziare și reviste comerciale pentru a afla informații specifice industriei. Majoritatea jurnalelor comerciale pot fi achiziționate de la agenții de știri mari sau pot fi comandate. O informare generală despre presa din industrie, prin citirea ziarelor care publică probleme de afaceri importante legate de sectorul dvs. industrial, este o cunoaștere utilă de bază. Dacă aveți un obicei să citiți știri despre afaceri în fiecare săptămână, veți fi surprinși de cât de mult veți învăța și veți reține și de cât de relevante ar putea fi pentru interviul dvs.

 

Cheia căutării eficiente a informațiilor despre angajatori constă în pregătirea și în verificarea surselor potrivite. Odată ce ați identificat industria în care doriți să lucrați și ați găsit potențiali angajatori, următorul pas este să căutați persoanele specifice care vă vor ajuta să aflați mai multe despre acest loc de muncă sau să obțineți un interviu. Există informații despre companiile naționale în bibliotecile locale și pe internet și îi puteți chiar suna direct pentru a solicita informații despre companie.

 

Fie că vă căutați un loc de muncă, fie că vă pregătiți pentru un interviu, să vă documentați despre angajator este esențial.