ÎNCEPEREA UNUI NOU LOC DE MUNCĂ
Fie că sunteți absolvent, manager sau CEO, începerea unui nou loc de muncă dă emoţii şi intimidează pe oricine. Dar, nu uitați că noul dvs. angajator v-a oferit acest loc de muncă deoarece consideră că sunteţi cel mai potrivit pentru companie și echipă. Dorim să vă expunem câteva lucruri pe care le puteți face pentru a vă ajuta să treceţi cu brio peste prima zi și pentru a face tranziţia spre noul loc de muncă mai uşoară.
Cum să faceţi o impresie bună în prima zi?
Cinci sfaturi utile pentru a vă ajuta să faceți o impresie bună:
- Veniți mai devreme și fiți prezentabil/ă: tratați prima zi ca și ziua interviului; dovediţi noului șef că a luat decizia corectă.
- Amintiți-vă numele oamenilor: stabiliți un plan de localizare și puneți numele oamenilor în diferite poziții. De asemenea, notați numele persoanei cu care veți relaţiona frecvent, cum ar fi recepționistul. Salutați persoanele după nume și folosiți prenumele lor atunci când conversați pentru a reţine şi a le întipări în minte mai rapid. Veți construi raporturi în același timp - bonus. Oricât de inconfortabil ar fi să vă plimbaţi prin birou pentru a vă întâlni toți colegii, amintiţi-vă că toți cei din birou au făcut același lucru!
- Adresaţi întrebări şefului: discutaţi lucruri strict legate de afacere şi noua poziţie. Colegii, echipele sau personalul de asistență vor putea să vă arate aparatul de cafea.
- Ascultaţi, ascultaţi, ascultaţi: În primele etape ar trebui să ascultaţi mult mai mult decât să vorbiţi. Luați notițe de calitate pentru a vă ușura sarcinile - vor fi multe informații de asimilat într-un timp scurt.
- Observaţi rapid şi nu judecaţi: nu judecaţi oamenii sau situațiile.
Pe termen lung
Păstrați-vă concentrarea asupra a ceea ce este important: păstrați descrierea locului de muncă la îndemână și revizuiți-o pe măsură ce vă puneți la curent. Reflectați asupra modului în care ceea ce învăţaţi se pliază pe așteptările dvs. și modul în care veți obține succesul.
RECOMANDARE: Sunați-vă recrutorul pentru a-l informa despre cum a decurs prima zi. Vorbiți despre persoanele pe care le-ați întâlnit, proiectele despre care aţi discutat și cum a decurs prima zi. Este important să adresați întrebările pe care le aveți în acest stadiu timpuriu, iar consultantul dvs. este în măsură să afle informații utile în numele dvs.
Prima zi nu este cea mai confortabilă
Dacă, în prima zi, simțiți că ați făcut o alegere greşită sau că pur și simplu nu vă înțelegeți cu noii colegi, nu intrați în panică. Adesea este nevoie de timp pentru a vă obișnui într-o companie nouă și mulți oameni au îndoieli pe care le depășesc repede. Înainte de a vă adresa managerului, trebuie să așteptați măcar o săptămână întreagă, chiar două.
Cereți o întâlnire
Nu faceți greșeli majore care v-ar putea risca locul de muncă. Oricărui manager îi ia timp pentru a reuși ca un nou angajat să se simtă confortabil, iar asta s-ar putea întâmpla pentru că ei nu au explicat cerințele postului în mod corespunzător sau poate le-ați interpretat greșit. Odată ce v-ați exprimat îngrijorarea și managerul dvs. v-a răspuns, veți putea lua o decizie în cunoștință de cauză dacă doriți sau nu să rămâneți.