RECOMANDĂRI DE TOP PENTRU INTERVIURILE TELEFONICE
Interviurile telefonice sunt acum parte integrantă a proceselor de recrutare. Cu toate acestea, sunt adesea considerate mai puțin importante, pur și simplu pentru că nu sunt față în față. Dar lucrurile nu stau chiar aşa, dimpotrivă, performanța interviului dvs. telefonic este crucială şi pe acesta se va baza decizia angajatorului de a vă invita la un al doilea interviu sau nu.
Cu siguranţă interviurile telefonice pot fi uneori incomode deoarece nu suntem familiarizaţi cu acestea. Dar, dacă vă pregătiți din timp, această etapă a procesului poate face diferenţa şi puteţi construi din timp relațiile importante cu managerul, diferențându-vă de ceilalți candidați la interviu.
Recomandări de top pentru acordarea unui interviu telefonic perfect:
ÎNAINTE DE INTERVIUL TELEFONIC
Pregătiţi-vă exact așa cum aţi face-o pentru un interviu față în față
Cu siguranţă că nu vă veţi călca cea mai bună cămașă și nu va mai fi nevoie să vă planificaţi călătoria până la sediul potenţialul angajator, dar în afară de asta, ar trebui să vă dedicaţi timp si să vă pregătiţi exact aşa cum aţi face-o pentru un interviu faţă în faţă:
• Confirmați cu recrutorul dvs. care va fi durata acestui interviu și rezervaţi-vă timpul necesar pentru acesta
• Informaţi-vă cu privire la angajator și managerul cu care veţi avea interviul
• Citiți cu atenție descriere locului de muncă și identificați care sunt abilităţile şi experienţa specifică care vă diferenţiază
• Exersaţi răspunsurile pe care le puteţi oferi în cadrul interviului
• Pregătiți întrebări pe care să le adresați intervievatorului la final
Unii candidați vor trata interviul telefonic ca pe o „conversație informală” și nu vor face deloc pregătiri. Acești candidați ajung rar la următoarea etapă a procesului de recrutare.
Perfecționați-vă abilitățile de comunicare verbală
Comunicare verbală este esenţială într-un interviu telefonic. La urma urmei, intervievatorul nu vă poate citi limbajul corpului și nu vă poate vedea expresiile faciale la telefon. Angajatorii pot auzi doar vocea şi abilitatea de a comunica fluent şi eficient.
Experimentaţi şi simulaţi un interviu alături de un prieten și înregistrați-vă pe telefon. Acest lucru vă va ajuta să detectați comportamente pe care le puteţi îndrepta. Ca de exemplu:
- Vorbiți prea repede,
- Aveţi tendinţa de a întrerupe interlocutorul
- Utilizaţi excesiv ``a``, ``pai``, „um”, etc.
ÎN ZIUA INTERVIULUI TELEFONIC
Încălzire
Dacă interviul telefonic este programat pentru dimineţă, va trebui să vă încălziţi vocea printr-o serie de exerciţii vocale.
Intraţi într-o mentalitate pozitivă
Faceți câteva exerciții de respirație înainte de interviu pentru a vă calma și susțineți-vă un discurs prin care să vă reamintiţi tot ce aţi realizat până acum din punct de vedere profesional. Recomandăm, de asemenea, vizualizarea rezultatelor pozitive, cum ar fi obţinerea locului de muncă la care aspiraţi. Acest lucru vă va aminti obiectivul dvs. final, motivându-vă să performaţi pe parcursul interviului telefonic.
Organizaţi-vă
Verificați dacă aveți semnal la telefon, baterie plină, aveți numele și numărul intervievatorului și recrutorului salvate în telefon. Asigurați-vă că ştiţi clar cine sună pe cine și la ce oră. Fiți pregătiţi pentru apel cu 15 minute înainte, asigurându-vă că vă aflați într-un spațiu liniștit și că puteți vorbi. Dacă sunteți la serviciu, ieșiți în afara biroului și, dacă sunteți acasă, opriți televizorul și anunțați pe oricine altcineva din casă că nu puteți fi întrerupt în următoarea oră. Nu uitați să opriți și telefonul personal şi notificările pentru a nu fi întrerupt.
ÎN TIMPUL INTERVIULUI TELEFONIC
Răspundeți la telefon într-un mod profesionist
Răspundeţi la apel după ce a sunat de două ori și iniţiaţi discuţia într-un mod profesionist, de exemplu, „Bună ziua, Alex la telefon!”. Păstrați acest ton profesional pe tot parcursul apelului.
Aveți la îndemână toate informațiile de care aveți nevoie
Este absolut necesar să aveţi lângă dvs. CV-ul, o listă cu cele mai importante abilităţi şi realizări, plus orice informație principală despre companie în cazul în care vă blocați. Nu uitați: nu citiți aceste note cuvânt cu cuvânt și aveți grijă să nu se audă cum manevraţi hârtiile.
Adaptaţi-vă limbajul corpului
Chiar dacă intervievatorul dvs. nu vă poate vedea, o poziţie corectă a corpului în timpul interviului telefonic poate face diferența în ceea ce privește sunetul. Stând drept sau în picioare atunci când răspundeți la întrebări, puteţi îmbunătăți modul în care vă proiectați vocea, iar zâmbetul și gestica vor avea un impact asupra intonaţiei. Vă recomandăm această poziţie.
Vorbiţi într-un ritm uniform
Este mai greu să apreciem care este debitul şi ritmul verbal atunci când vorbim la telefon, mai ales când suntem stresaţi. Dacă observați acest lucru, faceți o pauză și respirați adânc. Am recomanda, de asemenea, să vă ridicați și să vă plimbați, acest lucru vă poate ajuta să vă reglați debitul verbal și să vă simțiți mai în largul dvs.
Amintiți-vă bunele maniere
Doar pentru că intervievatorul nu vă poate vedea, asta nu înseamnă că obiceiurile proaste nu impactează interviul. Evitați să mâncați și să mestecați gumă, acest lucru poate fi foarte neplăcut pentru intervievator și, cu siguranță, nu începeți să faceți altceva care ar putea fi perceput ca nepoliticos în timpul unui interviu față în față, cum ar fi defilarea prin social media pe telefon sau trimiterea de mesaje prietenilor tăi. Pentru intervievator va fi evident că sunteți distras.
Întreruperea excesivă a oamenilor este, de asemenea, considerat un obicei prost și, din păcate, este mai probabil să se întâmple în timpul unui interviu telefonic, în principal pentru că nu puteți citi indicii vizuale ale intervievatorului pentru a judeca dacă a terminat de vorbit. Evitați întreruperea intervievatorului, oprindu-vă o secundă după ce credeți că au terminat de vorbit, înainte de a începe să răspundeți.
Încheiați așa cum ați face la finalul unui interviu față în față
În ceea ce privesc manierele, nu uitați să mulțumiți intervievatorului pentru timpul acordat și să menţionaţi că sunteţi încântat de această oportunitate. Reiteraţi interesul pentru această poziţie şi clarificaţi pașii următori dacă angajatorul nu a făcut deja acest lucru.
Din nou, doar pentru că acesta nu este un interviu față în față, nu înseamnă că nu puteți lăsa o ultimă impresie puternică pentru intervievator.
DUPĂ INTERVIUL TELEFONIC
După interviu, dacă sunteți încă interesat să profitați de această ocazie, vă sfătuim să urmăriți la fel cum ați face un interviu față în față. Telefonați-vă recrutorului imediat după interviu pentru a vă oferi feedback și trimiteți o notă de mulțumire intervievatorului prin recrutorul dvs., afirmând din nou, cât de interesat sunteți de această oportunitate. Nu uitați să păstrați telefonul aproape în zilele următoare.
Sperăm că până acum aveţi o direcţie mai clară cu privire la modul cel mai bun de pregătire pentru un interviu telefonic. Cheia este să vă perfecționați, în special abilitățile de comunicare verbală și să depuneți tot efortul în pregătire exact aşa cum ați face-o pentru un interviu față în față.